Mindfulness este o practica pe care incerc sa o aduc atat in rolurile mele profesionale, de psihoterapeut, psiholog scolar, cat si in viata de zi cu zi. Am devenit mai constienta de beneficiile aduse de mindfulness si mi-am intensificat practica in momentul in care am inceput sa lucrez intr-o scoala privata, unde principiile si practica mindfulness fac parte din experienta zilnica a elevilor si profesorilor din aceasta scoala. 

Ca psihoterapeut, atat in lucrul meu cu adultii, cat si cu familiile, mindfulness vine ca o continuare a psihoterapiei integrative relationale in care sunt formata, un principiu de baza fiind trairea exprientei in “aici si acum”, pentru a învăţa şi a practica moduri autentice în care putem fi mai atenţi, mai prezenţi, a învăţa despre cum să ne simţim confortabil în propria piele, cu propriile gânduri, sentimente şi corpuri, totul cu un strop de compasiune si empatie pentru noi insine si pentru ceilalti.”

 

Disciplina cu dragoste si limite” este o carte practica, aparuta in urma experientei profesionale indelungate a celor doi autori, unde atat parintii, cat si profesorii sau orice alti profesionisti care interactioneaza sau lucreaza zilnic cu copiii pot gasi strategii utile si usor de aplicat pentru dificultati comune ale micutilor. Cartea cuprinde si niste check list-uri care ajuta cititorul in identificarea etapelor cheie de dezvoltare ale copilului, identificarea semnelor de hiperactivitate la copil si o lista cu sugestii de preventie a accidentelor de acasa sau de la gradinita. 

Cartea „Despre Educatie” reprezinta o iesire brusca si zguduitoare din zona de confort mentala si emotionala in ceea ce priveste educatia si ceea ce implica acest proces. Perspectivele autorului sunt provocatoare, frustrante uneori, dar profund spirituale, avand la baza multe dintre conceptele filosofiei sale asupra vietii si teme legate de:  cunoastere versus inteligenta nativa, disciplina versus libertate, egalitatea de roluri intre profesor si elev si altele asemenea. 

Mindfulness pentru profesori” este o adevarata carte-resursa pentru orice educator care preda intr-o forma sau alta copiilor mai mari sau mai mici. Pe langa claritatea pe care o aduce in privinta conceptului de “mindfulness” si modalitati specifice de a fi folosit in procesul educational, zi de zi, autoarea ne provoaca la un proces introspectiv. Pe masura ce parcurgem cartea, putem testa exercitii simple de atentie constienta, de identificare si lucru cu propriile emotii sau de organizare a clasei in acord cu starea noastra emotionala.