Pasi pe Cale
Cine a fost Hazrat Inayat Khan? Un muzician si un sufi. Dar nu un muzician limitat la ceea ce cunoastem noi despre muzica: combinatii si armonii de sunete apreciate de urechea umana, niciun sufi prizonier al definitiilor pe care le dau dictionarele, eruditii sau chiar teologii. Considerand muzica mai degraba ca pe o asceza si o disciplina spirituala decat ca pe o profesiune, Inayat Khan a ajuns, datorita ei, la misterul oricarui sunet, care nu este altceva decat revelatia Verbului divin. Si considerand sufismul nu ca apartenenta la o confrerie, nici ca repetare a unor ritualuri, ci ca distrugerea finala a oricarei piedici datorate naturii noastre terestre, el a ajuns la aceasta Resurectie, care este deopotriva scopul ultim al religiei, cat si al intregii evolutii cosmice.
Inayat Khan a lasat putine scrieri: cateva articole datand din 1920 si mici culegeri de aforisme, poeme si rugaciuni. Insa invataturile orale pe care le-a dat au fost stranse in doua sprezece volume in limba engleza. Aceasta invatatura acopera intreg campul vietii ome-nesti: aspecte fizice (sana tatea, intelegerea corpului, armonia vietii sexuale), chestiuni referitoare la buna functionare a mintii, aspecte religioase si filosofice, dar mai ales cele spirituale.


1-3 zile lucratoare

1-3 zile lucratoare

Stoc limitat







Frecvent citita impreuna cu:
Descriere
Maestrul sufi indian Hazrat Inayat Khan (18821927) a fost primul profesor care a adus sufismul – misticismul islamic – in lumea occidentala. Invatatura lui s-a remarcat pentru frumusetea si puterea ei incantatoare, precum si pentru aplicabilitatea ei pentru toti oamenii, indiferent de mediul religios sau filosofic. Sufismul adoptat de Inayat Khan drept cale de realizare spirituala pentru sine si pentru ceilalti poate fi definit prin urmatoarele trasaturi:
1° Este un sufism universal. Invatatura lui este, prin urmare, trans‑confesionala, nu privilegiaza nicio religie si nu considera necesara convertirea la o alta religie sau credinta decat cea pe care omul deja o are.
2° Este un sufism care nu tine exclusiv de partea mistica a dezvoltarii omului, ci pune accentul pe dezvoltarea armonioasa a tuturor posibilitatilor si a tuturor aspectelor vietii sale personale si sociale; totusi, aceasta dezvoltare este centrata pe viata sa spirituala.
3° Invatatura sa respecta toate opiniile si apartenentele religioase, insa ea tinde sa dezvolte religia iubirii. Aceasta consta in „a‑L vedea Pe Dumnezeu in inima omului”, atat in propria sa inima cat si in inima celorlalti. A intelege si a respecta simtamintele semenului tau este primul pas pe aceasta cale.
„Harul este pentru orice suflet, caci orice suflet, oricare ar fi religia sau credinta sa, apartine lui Dumnezeu”
„Dumnezeul misticului se gaseşte in inima lui; adevarul misticului este dincolo de cuvinte. Oamenii polemizeaza şi se cearta pentru lucruri fara importanta, dar mistica nu este un subiect de polemica.”Inayat Khan
Cuprins
Nota asupra editiei ........... 5
Sufismul si mistica ........... 11
Mistica ........... 13
Misticul ........... 25
Realizarea ........... 37
Natura si activitatea unui mistic ........... 43
Secretul spiritului ........... 52
Inima mistica ........... 63
Repausul ........... 70
Actiunea ........... 78
Calea initierii si a discipolatului ........... 85
Calea initierii ........... 87
Semnificatia initierii ........... 103
Ce este necesar pe Cale ........... 115
Diferitii pasi pe Cale ........... 121
Studiul interior ........... 128
Trei aspecte ale Initierii ........... 136
Discipolatul ........... 147
Patru tipuri de discipoli ........... 156
Atitudinea unui discipol ........... 166
Libertatea spirituala ........... 173
Dumnezeu ........... 175
Natura ..................177
Fiinta personala ........... 177
Aspectul dual ........... 180
Adoratie ........... 181
Adevarul ........... 181
Sufitii ........... 183
Auto‑cunoasterea ........... 183
Iubirea ........... 185
Perfectiunea ........... 187
Profetii ........... 188
Sufismul ........... 191
Antrenamentul spiritual in sufism ........... 195
Manifestarea ........... 196
Interes si indiferenta ........... 199
Spirit si materie ........... 200
Inima si sufletul ........... 201
Intelect si intelepciune ........... 201
Vise si inspiratii ........... 202
Legea actiunii ........... 204
Muzica printre sufiti ........... 206
Extaz ........... 207
Concentrarea ........... 208
Aspectele masculin si feminin ale lui Dumnezeu ........... 209
Inayat Khan
