Cum să cultivăm relații profesionale de calitate? Dana Russu

In contextul in care cei mai multi dintre noi ne petrecem cea mai mare parte din zi in relatie cu mediul de lucru este important sa cultivam in mediul profesional relatii interpersonale sanatoase. Aflam de la Dana Russu (Specialist in Comunicare Relationala prin metoda ESPERE®, coach cu formare la scoala Alain Cardon) cum putem stabili o igiena relationala la serviciu cu ajutorul Metodei ESPERE®, pentru a construi si a mentine relatii sanatoase in mediul profesional. Vom intelege:

  • Care sunt tipurile de mesaje care circula in relatiile profesionale?
  • Cum putem comunica la nivel verbal si nonverbal pentru a ameliora relatiile cu cei din jur?
  • Care sunt solutiile concrete pentru o comunicare eficienta si constructiva?
  • Cum facem fata unei crize si ce resurse avem atat ca angajatori, cat si ca angajati?

 

 

Instrumentele Metodei ESPERE® sunt foarte utile

in orice categorie de relatii pe care le avem in viata

noastra. In relatiile profesionale, daca ne gandim ca

petrecem mult timp la serviciu sau in mediul profesional,

cu atat mai mult avem nevoie sa aplicam acele reguli

sau principii de la Jacques Salome. Prima regula de

baza se refera la faptul ca o relatie o construim

impreuna. Fiecare protagonist este responsabil de

partea lui din relatie. Atunci cand eu imi asum ceea ce

am de facut la serviciu si trec peste acea tendinta de a-l

critica pe celalalt, lucrurile se schimba. Ma refer aici

mai ales la pozitia de lider, unde puterea este mult mai

mare. Simpla simbolizare a faptului ca orice relatie are

doua capete aduce mai multa claritate si plus valoare.

Pe de alta parte faptul ca o relatie este ceva ce

construim impreuna, vine si consolideaza procesul de

constientizare. In relatia cu echipa mea, cu colegii mei

am partea mea de contributie, ei, la randul lor,

au partea lor de contributie.

 

Sunt multe lucruri care influenteaza calitatea relatiilor

profesionale. Noi venim si in relatiile profesionale cu

experiente de viata, experiente din copilarie, convingeri

pe care ni le-am format de-a lungul timpului, poate

anumite rani emotionale. Modul in care noi

interactionam in relatiile profesionale este influentat de

aceste experiente, poate frustrari, credinte limitative, pe

care, fara sa vrem le aducem cu noi la serviciu. Cel care

poate sa tempereze aceste frustrari, mai ales in

perioadele de criza este liderul. Liderul are un rol foarte

important intr-o echipa si este de preferat sa aiba niste

abilitati de comunicare si relationare pentru ca el creaza

relatii, are nevoie sa creeze relatii cu oamenii sai.

Pentru a echilibra tot ceea ce simtim sau am simtit in

perioadele de criza este nevoie sa putem sa exprimam pe

de o parte. Pe de alta parte liderul sa stie sa asculte de

la capatul sau relatie si emotiile oamenilor. Sa dea

dovada de empatie.

Dana Russu

 

Comentarii

Carte
Fii tu insuti cand vorbesti! Manual esential de gramatica relationala prin Metoda ESPERE® Volumul de fata este mai mult decat o carte: cititorul are in mana o reteta simpla si extrem de eficace pentru a practica o comunicare autentica si constructiva cu toti cei din jur, dezvoltand...
Adauga in cos Detalii produs
Autor
Jacques Salome JACQUES SALOME,  j-salome.com Jacques Salomé (psihosociolog, pedagog, formator, conferentiar, scriitor si poet francez) s-a nascut in Toulouse, in data de 20 mai 1935, a absolvit Ecole des...
Detalii autor

Articole similare

Lectii de parentaj constient
Lectii de parentaj constient
Ce fel de rol are jocul in dezvoltarea copilului? Care sunt ingredientele cheie de care au nevoie copiii nostri pentru a creste frumos si a-si implini potentialul? Cum putem influenta fericirea si...