15%
Lilian Silburn

Kundalini - Energia profunzimilor - Studiu fundamental bazat pe scrierile sivaismului nondualist din Casmir

Categorii: Căi către sine prin înțelepciunea Indiei , De vorba cu femeia din tine , titluri Herald

Kuṇḍalini. Energia profunzimilor este o lucrare de referinta in domeniul sivaismului nondualist din Casmir si al doctrinei tantrice in general. Bazandu-se pe texte autoritare, fie scripturale, fie exegetice (cum ar fi Tantraloka a lui Abhinavagupta), lucrarea analizeaza din multiple unghiuri aceasta Putere Divina, care a creat – conform invataturii tantrice – manifestarea si care poate conduce fiinta umana la libertate sau inlantuire, dupa modul (avizat sau nu) de abordare.

Disponibil in stoc
Kundalini - Energia profunzimilor - Studiu fundamental bazat pe scrierile sivaismului nondualist din Casmir
Kuṇḍalini. Energia profunzimilor este o lucrare de referinta in domeniul sivaism...
31,45 RON 37,00 RON
(-15%)
31,45 RON 37,00 RON
Costurile de livrare nu sunt incluse

Descriere

Kuṇḍalini. Energia profunzimilor este o lucrare de referinta in domeniul sivaismului nondualist din Casmir si al doctrinei tantrice in general. Bazandu-se pe texte autoritare, fie scripturale, fie exegetice (cum ar fi Tantraloka a lui Abhinavagupta), lucrarea analizeaza din multiple unghiuri aceasta Putere Divina, care a creat – conform invataturii tantrice – manifestarea si care poate conduce fiinta umana la libertate sau inlantuire, dupa modul (avizat sau nu) de abordare.

Personalitate remarcabila, polivalenta si cu o inalta realizare interioara, Lilian Silburn este o pioniera a cercetarii si practicii sivaismului nondualist din Occident (studiate sub indrumarea ultimului maestru casmirian al scolii – Swami Lakshman Joo). Este de asemenea o initiata si practicanta a doctrinei sufi. Traducerile realizate de ea, din marile texte ale traditiei tantrice constituie repere in studiul si practica traditionala a acesteia.

*

Kuṇḍalini, acest ax vertical situat chiar in centrul fiintei si al Universului, se afla la originea puterii omului, din care acesta isi extrage si de unde infloreste totalitatea energiilor sale. Adeptii traditiilor Trika, Krama si Kaula pun insa mai degraba accentul pe linistea si armonia vie pe care ea le confera decat pe puterile extraordinare dobandite cu ajutorul ei. Energia misterioasa pe care o trezeste kuṇḍalini yoga se manifesta totusi cu o violenta nemaiintalnita si nu poate fi controlata fara sa ne expunem la un pericol real. Trebuie asadar sa abordam secretele sale cu ajutorul unui maestru care apartine unei linii specializate in acest domeniu si care are o experienta dovedita in el.”

Lilian Silburn

„Care este criteriul puritatii? Este pur ceea ce este identic cu Constiinta, restul este impur. Pentru cel care considera intregul Univers ca fiind identic Constiintei nu exista nicio distinctie intre pur si impur.”

Abhinavagupta

„O, viziune a nectarului nemuritor si suprem, care stralucesti plina de lumina constienta ce se revarsa din Realitatea absoluta, fii refugiul meu. Prin intermediul ei te adora cei care cunosc adevarul cel tainic (rahasya).”

Abhinavagupta

„Suflul expirat iese si suflul inspirat intra, in mod liber. Cea cu aspect serpuitor se desfasoara. Aceasta este marea Zeita, totodata inferioara si superioara, supremul Sanctuar.”

Vijñanabhairava, 154

CUPRINS

Prefata 13
Introducere 19

KUṆḌALINI YOGA
RITM SI VIBRATIE

Dansul lui Siva 23
Ritmul 25
Efervescenta si dinamizarea energiei (ksobha si manthana) 26
Intoarcerea in Inima 28

PARTEA INTAI
TREZIREA SI DESFASURAREA ENERGIEI KUṆḌALINI
Sarpele profunzimilor 35

Capitolul I
Tripla emisie a lui Siva si cele trei aspecte ale lui Kuṇḍalini 39
Tripla emisie (visarga) 41
Emisia suprema 42
Emisia intermediara 42
Emisia inferioara si praṇakuṇḍalini 44
Para sau pūrṇakuṇḍalini 45

Capitolul II
Kuṇḍalini „incolacita” in corp 47
Centri de forta (cakra) si naḍi 47
Centrul inferior (mūladhara sau mūlabhūmi) 49
Centrul ombilical (nabhicakra) 50
Centrul inimii (hṛdayacakra) 51
Centrii kaṇtha si bhrūmadhya 51
Brahmarandhra sau dvadasanta 54
Calea mediana (susumna), rotile (cakra) si triunghiurile (trikona) 56

Capitolul III
Diferite moduri de expansiune a caii mediane 63
1. Vikalpaksaya, dizolvarea gandirii dualizante 64
2. Metode asociate suflului (praṇa) 65
Manthana sau dinamizarea suflurilor 68
Silaba OṀ si sincronizarea suflului 73
3. Contemplarea extremitatilor (kotinibhalana) 77
4–5. Resorbtia si expansiunea energiei 78

Capitolul IV
Parabija SAUḤ si practica bastonului (praṇadaṇḍaprayoga) 83
Visarga, unmana si kramamudra 88
Prima teorie 90
A doua teorie 90

Capitolul V
Miscarile lui Kuṇḍalini asociate cu practica yoghina 91
Praṇakuṇḍalini, energia suflului 92
Adhaḥkuṇḍalini, energia inferioara 93
Ūrdhvakuṇḍalini, energia ascendenta 94
Calea lenta si gradata 95
Caile incomplete sau defectuoase 98

Capitolul VI
Diferite reactii ale yoghinului 101
Cele cinci etape ale vibratiei sau semnele de-a lungul Caii 101
Ananda, beatitudinea 102
Udbhava sau pluti, saltul sau tresarirea 103
Kampa, tremuraturile 103
Nidra, somnul spiritual 104
Ghūrṇi, rotirea vibratorie 105
Insesita ascensiune a suflului si beatitudinile corespondente 106

Capitolul VII
Kuṇḍalini in aspectul sau cosmic sau Sacrificiul Intim 111

PARTEA A DOUA
STRAPUNGEREA CENTRILOR SI ETAPELE ASCENSIUNII

Capitolul I
Vedhadiksa, initierea prin patrundere 117
Ofranda totala 118
Patrunderea gurului in suflurile discipolului 120
Initierile prin strapungerea centrilor 123
Mantravedha, strapungerea centrilor cu ajutorul mantrei 125
Nadavedha, strapungerea cu ajutorul rezonantei mistice 126
Binduvedha, strapungerea cu ajutorul puterii virile 127
Saktavedha, strapungerea cu ajutorul energiei 128
Bhujaṅgavedha, asa-numita „strapungere a sarpelui” 129
Paravedha, strapungerea suprema 131
Initierile exterioare 132
Abhiseka, consacrarea 133
Vedhadiksa 136

Capitolul II
Saktavijñana de Somananda 137
Traducere 137
Discriminarea referitoare la energie 137
I Sthana, salasul sau sediul 137
II Pravesa, patrunderea (lui Kuṇḍalini) 138
III Rūpa, aspectul 138
IV Laksa, obiectul (contemplatiei) 138
V Laksaṇa, simptomul sau semnul caracteristic 138
VI Utthapana, actiunea de trezire 139
VII Bodhana, Trezirea [propriu-zisa] 139
VIII Cakravisramaṇa, repausul in centri 140
IX Bhūmikagamaṇa, accesul la etape 140
X Antavastha, starea finala 141
XI Visrama, repausul perfect 141
XII Pariṇama, schimbarea radicala 141
XIII Agamana, intoarcerea 141
Analiza lui Saktavijñana 142

Capitolul III
Amaraughasasana de Goraksanatha 151
[Adeptii] Natha 151
Amaraughasasana – Extrase 154
Analiza 159

PARTEA A TREIA
SENSUL PROFUND AL PRACTICII ESOTERICE

Capitolul I
Androginul, ardhanarisvara 169
Kuṇḍalini si viata sexuala 170
Atingerea 171
Efervescenta si ardoarea 172

Capitolul II
Transfigurarea corpului si a universului 175

Capitolul III
Mantra SAUḤ si KHA 183
SAUḤ, mantra emisiei 183
KHA, mantra resorbtiei 186

Capitolul IV
Kulamarga, calea esoterica 189
Calificari necesare pentru kulayaga 189
Efectele practicii caryakrama 192
Incertitudinea si fluctuatia (kaṃpa) 196
Intalnirile esoterice (yoginimelaka) 199
Liniste si efervescenta 203
Caryakrama si kramamudra 206
Madhyacakra si anucakra 209
Yoginibhu 212
Rolul barbatului si cel al femeii: actiunea gurului asupra lor 212

Capitolul V
Kulayaga, sacrificiul esoteric 215
Definitie 215
Vidhi al lui Dūti sau adiyaga 217
Roata principala si rotile secundare 221
Santodita, linistit si efervescent 226
Fructul acestei activitati 227
Cum sa intram in aceasta sfera infinita? 227
Despre diferenta dintre rolul barbatului
si cel al femeii in timpul identificarii 228
Despre visarga tripla, liniste, efervescenta si kaula 232
Unire sau fuziune 234
Mantravirya specifica lui dhvani, vibratia sonora 236
Atitudinea mistica suprema, khecarimudra 237
Efectul acestei atitudini mistice 239
Definitia atotpatrunderii (mantravyapti) 241
Rahasyopanisad krama 242

Concluzii 245
Glosar sanscrit 253
Pronuntie aproximativa a limbii sanscrite (in transliterare IAST) 263
Opere citate si prescurtarile lor 267

Ce spun alti cititori

Ai citit cartea?
Posteaza recenzia