Calea perfecta

Osho (Autor)

Fiinta umana bajbaie in intuneric. Ea este asemenea unei case in care nu mai straluceste nici cea mai mica flacara - asemenea unei case pierdute in ceata. Ceva s-a stins in interiorul ei. Cu toate acestea - focul se poate aprinde din nou din cenusa. Ca o corabie aflata in deriva - omul si-a uitat...

Produsul nu mai este disponibil in magazinul nostru.
Colectia
ZEN
Anul publicarii
2002
Coperta
Brosata
Format
13 x 20 cm.
Numar pagini
176
ISBN
973-97577-1-5

Descriere

Fiinta umana bajbaie in intuneric. Ea este asemenea unei case in care nu mai straluceste nici cea mai mica flacara, asemenea unei case pierdute in ceata. Ceva s-a stins in interiorul ei. Cu toate acestea, focul se poate aprinde din nou din cenusa. Ca o corabie aflata in deriva, omul si-a uitat destinatia, nu mai stie ce sa faca. Totusi, cunoasterea - acum moarta - poate fi reinviata din nou in sufletul sau. Nu trebuie sa ne lasam coplesiti de disperare. Cu cat noaptea este mai profunda, cu atat zorii sunt mai aproape. Lumea va cunoaste o renastere spirituala, un nou tip de fiinta umana se va naste, iar noi suntem martorii durerii acestei veniri la viata. Caci aceasta cunoastere spirituala nu se va produce decat prin intermediul nostru. Nimeni nu se poate limita la un rol de gura-casca, deoarece trebuie sa ne nastem din noi insine; renasterea trebuie sa aiba loc in fiecare din noi. Soarele inimii nu se va ridica decat daca ne umplem de lumina, aceasta responsabilitate ne revine.

Noi suntem cu totii elementele edificiului de maine, noi suntem razele astrului care se va manifesta. Fiecare barbat, fiecare femeie este un creator, o creatoare. Insa a vorbi despre viitor inseamna a gresi. Prezentul este cel pe care trebuie sa-l reanimam si propria noastra fiinta este cea pe care trebuie sa o cream. Cum sa faurim o umanitate daca noi iesim nu iesim mai intai din starea noastra incerta? Individul este baza societatii, si prin intermediul lui are loc orice evolutie si orice revolutie.


Osho

Osho s-a nascut in Kuchawada, India, la 11 decembrie 1931; tatal sau a fost negustor de haine si apartinea religiei Jaina. In 1946, Osho are experienta primului sau satori. De-a lungul anilor experientele sale meditative au devenit din ce in ce mai profunde. La varsta de 21 de ani atinge iluminarea, cea mai inalta culme a constiintei omenesti. In acel moment, spune Osho, biografia lui exterioara a luat sfarsit; de atunci el a trait o stare de totala unitate cu legile intime ale existentei. In plan exterior si-a continuat studiile la Universitatea din Sagar, unde a absolvit cu onoruri Prima Clasa de Filozofie. A fost Campionul dezbaterilor pe intreaga Indie si a castigat Medalia de Aur. Dupa terminarea facultatii, este numit profesor de filozofie la Colegiul Sanskrit din Rajpur si apoi la Universitatea din Jabalpur. Intreprinde calatorii in intreaga Indie, vorbind in fata unui larg auditoriu si polemizand cu liderii religiosi in dezbateri publice. In 1966 Osho demisioneaza pentru a se dedica in intregime scopului de a initia omul modern in arta meditatiei. Incepe sa conduca tabere de meditatie; se adreseaza curent unor multimi de 20.000- 50.000 de persoane in cadrul adunarilor ce aveau loc in aer liber. In 1974 este inaugurat ashramul de la Poona. Influenta lui spirituala este de nivel mondial. Grupurile de terapie existente in jurul lui Osho in acea vreme combinau tehnicile meditative din Orient cu psihoterapia occidentala. Cuvantul "Osho" provine din japoneza veche : "O" inseamna "cu multa recunostinta, iubire, gratitudine" dar si "echilibru, armonie". "Sho" inseamna "extinderea multidimensionala a constiintei" si "total binecuvantat de existenta". Osho si-a parasit corpul la 19 ianuarie 1990; fara sa fie resemnat sau fatalist, el a explicat discipolilor sai ca: "existenta a hotarat ca i-a venit timpul". Pentru el devenise limpede ca a ramane in limitele trupului nu era lucrul cel mai important pentru dezvoltarea operei sale. Inainte de a muri, a mai spus: "Va las visul meu."

*

Discursurile lui Osho includ toate caile spirituale majore cum ar fi Yoga, Zenul, Taoismul, Tantra si Sufismul. El se refera, de asemenea, la Gautama Buddha, Isus, Mahavira, Lao Tseu si la o serie de mistici. Aceste discursuri au fost stranse in apoximativ 650 de volume si traduse in 34 de limbi. Fiind un iluminat, un trezit, Osho se dovedeste un exeget legitim al oricarei traditii spirituale, un interpret avizat care "vede dinauntru", restituind astfel intelesurile majore ale vechilor scrieri si evidentiind caracterul lor unitar in privinta mesajului si al realizarii. Din bogata sa opera enumeram:

- In seria de 12 volume intitulate generic Dhammapada - Calea lui Buddha, Osho comenteaza pe larg cartea cea mai cunoscuta a canonului buddhist, considerata unanim standardul etic al lui Buddha Sakhyamuni insusi (vezi in acest sens Dhammapada de Buddha).

- In carti precum Bodhidharma, cel mai mare maestru Zen sau Rinzai-Maestrul Irationalului sau Dogen: Maestrul Zen, Osho evidentiaza rolul exceptional jucat de Bodhidharma, cel care a implementat in China invatatura cea mai inalta a buddhismului; la contactul cu daoismul, aceasta invatatura a capata o nota specific chineza devenind Zenul, care, ulterior, prin maestri precum Dogen sau Rinzai a fost transferat in Japonia (Vezi in acest sens Bodhidharma - Marea Trezire; Rinzai - Cronica Realizarii; Maestru Dogen - Dincolo de gandire)

- In Meditatia: arta extazului interpreteaza in beneficiul cititorului modern lucrarea fundamentala a traditiei sivaite din Kashmir, Vijnana Bairava, unde sunt redate 112 tehnici si metode de meditatie menite sa duca la realizarea Fiintei interioare si la iluminare (Vezi in acest sens Vijnana Bhairava - Constiinta divina).

- In cartea Mesia, Osho pune in lumina mesajul de iubire, universal si transreligios, cuprins in lucrarea Profetul a marelui poet, artist plastic si vizionar care a fost Kahlil Gibran. (Vezi Kahlil Gibran - Darul Iubirii (include si Profetul).

- In Marele secret, Osho se foloseste de cintecele incomparabile ale lui  Kabir despre "Preaiubitul", o expresie sufi ce desemneaza starea de iluminare, pentru a descrie starile extatice ale marelui mistic (Vezi Kabir - Tes pinza numelui Tau (aforisme, poeme) )

- In Vino, urmeaza-Mi sau in Saminta de mustar, Osho comenteaza, in special in lumina Evangheliei dupa Toma si a Evangheliei dupa Ioan, mesajul si faptele savirsite de Christos, intemeietorul religiei crestine. (Vezi - Evanghelia dupa Toma)

- In carti precum Tao viu sau Barca goala, Osho analizeaza doua opere fundamentale ale maestrilor daoismului, Lao Zi si Huang Zi, evidentiind adevarurile esentiale ale caii naturale de a trai si rolul efortului propriu in realizarea naturii adevarate (Vezi  - Calea nestiutului Dao).

- In Alchimia Yoga sau in Calea Yoga, in care comenteaza sutrele lui Patanjali, Osho ne face cunoscute tehnicile si metodele specifice sistemului Yoga menite sa duca la depasirea conditiei umane si la realizarea unitatii cu Divinul (Vezi Patanjali - Yoga Sutra).

Ce spun alti cititori

Ai citit cartea?
Posteaza recenzia

Detalii

SKU
000E04
Anul aparitiei
2002
Tip coperta
Brosata
Format
13 x 20 cm.
Limba
Romana
Nr. pagini
176
ISBN
973-97577-1-5
Traducator
Dan Chiaburu

Articole