15%
Nisargadatta Maharaj

Eu sunt Acela - Dialoguri despre Absolut

Categorii: Căi către sine prin înțelepciunea Indiei , Ultimele aparitii , titluri Herald

„Eu sunt Acela” a fost publicata pentru prima data in 1973, si de atunci nu inceteaza sa atraga mereu si mereu alti cautatori, dornici de a atinge realizarea Sinelui. Sri Nisargadatta Maharaj nu a propus nicio ideologie sau religie, ci doar a urmarit sa devoaleze, pe cat posibil, misterul revelarii Sinelui pentru fiecare om care venea in fata lui sa ii adreseze o intrebare.

Disponibil in stoc
Eu sunt Acela - Dialoguri despre Absolut
„Eu sunt Acela” a fost publicata pentru prima data in 1973, si de atunci nu ince...
54,82 RON 64,50 RON
(-15%)
54,82 RON 64,50 RON
Costurile de livrare nu sunt incluse

Descriere

Sri Nisargadatta Maharaj s-a nascut in 1897 in India, la Bombay (Mumbay). Totusi, atunci cand era intrebat, el raspundea afabil ca nu s-a nascut niciodata! Nimic din viata obisnuita de pana la varsta maturitatii nu ar fi prevazut afinitatea sa pentru filosofia Advaita Vedanta, si nici anvergura fiintei sale spirituale de mai tarziu. A dedicat multi ani din viata familiei sale si comertului cu tutun, pana cand unul dintre prietenii sai, un devot al lui Sri Siddharameshwar Maharaj, invatatorul spiritual al sectei hinduse Navnath Sampradaya, i-a deschis calea.

Nisargadatta nu oboseste sa repete, pe tot parcursul acestor convorbiri pline de miez spiritual, cum ca tot efortul sau nu a constat decat in a asculta si a crede cuvintele gurului sau, care l-a asigurat ca este nemuritor si nenascut, nefiind altceva decat Sinele Suprem Nemuritor, Atman. Traind deplin aceasta experienta, viata lui s-a transformat radical. Din ce in ce mai multi oameni, din toate colturile lumii, au inceput sa-i caute prezenta si invatatura.

„Eu sunt Acela” a fost publicata pentru prima data in 1973, si de atunci nu inceteaza sa atraga mereu si mereu alti cautatori, dornici de a atinge realizarea Sinelui. Sri Nisargadatta Maharaj nu a propus nicio ideologie sau religie, ci doar a urmarit sa devoaleze, pe cat posibil, misterul revelarii Sinelui pentru fiecare om care venea in fata lui sa ii adreseze o intrebare. Oglinda fidela a fiecarui vizitator, el ii oferea acestuia o imagine clara a momentului in care se afla pe calea sa. Cu siguranta, fiecare dintre noi ne vom regasi printre ei, si vom primi raspunsurile potrivite la intrebarile care nu mor niciodata: „De unde vin?”; „Incotro ma indrept?”; „Cine sunt eu?”


„Citesc ziarele, stiu ce se petre-ce! Dar reactia mea nu e ca a voastra. Voi cautati un leac, in timp ce pe mine ma preocupa profilaxia. Atat timp cat exista cauze, trebuie sa fie si rezultate. Cata vreme oamenii sunt impinsi spre divizare si separare, cata vreme ei sunt egoisti si agresivi, astfel de lucruri se vor mai petrece. Daca vreti pace si armonie in lume, trebuie sa aveti pace si armonie in inimile si in mintile voastre.”

„In vis, tu ii iubesti pe unii, iar pe altii nu. La trezire, constati ca tu esti iubirea insasi, imbratisand totul. Iubirea personala, oricat de intensa, de sincera si de veritabila ar fi, inlantuie in mod inevitabil; iubirea in libertate este iubirea fata de toti.”

„Am sa-ti spun cum a murit gurul meu. Dupa ce a anuntat ca sfarsitul ii era aproape, el a incetat sa mai manance, dar fara sa-si schimbe rutina vietii zilnice. In a unsprezecea zi, la ora rugaciunii, in timp ce canta si batea viguros din palme, el a murit subit! Chiar asa, intre doua miscari, ca o o lumanare stinsa dintr-o suflare. Fiecare moare asa cum traieste. Eu nu ma tem de moarte, pentru ca nu mi-e frica de viata. Eu traiesc o viata fericita si voi muri o moarte fericita. Nenorocirea este sa fii nascut, nu sa mori. Totul depinde de cum privesti.”

„Mareste-ti si largeste-ti dorintele pana cand nimic in afara de realitate nu le poate indeplini. Nu dorinta este rea, ci ingustimea si micimea ei. Dorinta inseamna devotiune. Fii cu orice pret devotat realului, infinitului, eternei inimi a fiintei. Transforma dorinta in iubire. Tot ce vrei este sa fii fericit. Toate dorintele tale, oricare ar fi ele, sunt expresii ale tanjirii tale dupa fericire. Esentialmente, tu iti doresti binele.”

Sri Nisargadatta Maharaj

Cuprins

In loc de introducere 13
Nota traducatorului 16

Eu sunt acela

1. Simtamantul de „Eu sunt” 19
2. Obsesia trupului 21
3. Prezentul viu 23
4. Lumea reala este dincolo de mine 26
5. Ceea ce se naste trebuie sa moara 28
6. Meditatia 30
7. Mintea 32
8. Sinele se afla dincolo de minte 35
9. Raspunsurile memoriei 39
10. Observarea 41
11. Constienta si constiinta 44
12. Persoana nu este realitatea
13. Supremul, mintea si trupul 46
14. Aparentele si realitatea 49
15. Jnaninul 55
16. Starea fara dorinta, cea mai inalta beatitudine 60
17. Eternul prezent 63
18. Ca sa cunosti ceea ce esti, afla ceea ce nu esti 69
19. Realitatea se afla in obiectivitate 71
20. Supremul este dincolo de toate 76
21. Cine sunt eu? 79
22. Viata este iubire, iubirea este viata 84
23. Discriminarea duce la detasare 90
25. Agata-te de „Eu sunt” 94
26. Personalitatea, un obstacol 101
27. Ceea ce este fara inceput incepe pentru totdeauna 107
28. Toata suferinta se naste din dorinta 113
29. Trairea este singurul scop scop al vietii 118
30. Tu esti liber acum 124
31. Nu subevalua atentia 128
32. Viata este maestrul suprem 134
33. Totul se intampla de la sine 138
34. Mintea este nelinistea insasi 143
35. Cel mai mare maestru este sinele launtric 149
36. Uciderea il raneste pe ucigas, nicidecum pe cel ucis 157
37. Dincolo de placere si de durere este beatitudine 164
38. Practica spirituala inseamna vointa afirmata 171
si reafirmata cu putere 184
39. Prin sinele insusi nimic nu are existenta 191
40. Numai sinele este real 196
41. Dezvolta atitudinea de martor 200
42. Realitatea nu poate fi exprimata 205
43. Ignoranta poate fi recunoscuta, cunoasterea nu 211
44. Numai „Eu sunt” e adevarat, restul este deductie 216
45. Ceea ce vine si se duce nu are existenta 221
46. Constiinta de a exista este beatitudine 227
47. Priveste-ti mintea 232
48. Constienta este libera 236
49. Mintea cauzeaza nesiguranta 245
50. Constienta de sine este martorul 250
51. Fii indiferent la placere si la durere 254
52. Fiind fericit, facand pe altii fericiti, este ritmul vietii 262
53. Dorintele implinite nasc si mai multe dorinte 265
54. Trupul si mintea sunt simptome ale ingnorantei 269
55. Renuntand la tot castigi totul 275
56. Constiinta ivindu-se, lumea se iveste 280
57. Dincolo de minte nu exista suferinta 286
58. Perfectiunea, destinul tuturor 291
59. Dorinta si frica: stari egocentrice 296
60. Traieste fapte, nu fantezii 300
61. Materia este insasi constiinta 304
62. In supremul apare martorul 311
63. Ideea de faptuire a unui faptuitor este sclavie 316
64. Tot ce va multumeste va tine pe loc 320
65. O minte linistita este tot ce isi trebuie 327
66. Toata cautarea dupa fericire este o nenorocire 332
67. Experienta nu este lucrul real 340
68. Cauta sursa constiintei 345
69. Vremelnicia este dovada irealitatii 349
70. Dumnezeu este sfarsitul oricarei dorinte si al oricarei cunoasteri 355
71. In constienta de sine invatati despre voi insiva 361
72. Ceea ce este pur, neumbrit, neatasat este real 367
73. Moartea mintii este nasterea intelepciunii 377
74. Adevarul este aici si acum 384
75. In pace si tacere te dezvolti 393
76. A sti ca nu stii este adevarata stiinta 499
77. „EU” si „AL MEU” sunt idei false 408
78. Toata cunoasterea este ignoranta 412
79. Persoana, martorul si supremul 418
80. Constienta 424
81. Radacina fricii 430
82. Perfectiunea absoluta este aici si acum 436
83. Adevaratul guru 443
84. Telul tau este gurul tau 451
85. „EU SUNT”: Fundamentul oricarei experiente 458
86. Necunoscutul este caminul realului 464
87. Pastreaza mintea tacuta si vei descoperi 472
88. Cunoasterea prin intermediul mintii nu e cunoastere adevarata 476
89. Progresul in viata spirituala 482
90. Abandoneaza-te propriului tau sine 487
91. Placerea si fericirea 494
92. Treci dincolo de ideea „EU-SUNT-TRUPUL” 498
93. Omul nu este faptuitorul 504
94. Tu esti dincolo de spatiu si de timp 508
95. Accepta viata asa cum vine 513
96. Abandoneaza amintirile si asteptarile 519
97. Mintea si lumea nu sunt separate 524
98. Eliberarea de autoidentificare 532
99. Lucrul perceput nu poate fi acela care percepe 540
100. Intelegerea duce la libertate 547
101. Jnaninul nu apuca, nici nu retine 552

Ce spun alti cititori

Ai citit cartea?
Posteaza recenzia