15%

Initiere si realizare spirituala

Rene Guenon (Autor)

Important filosof si metafizician francez specializat in studiul religiilor comparate si al traditiilor spirituale, René Guénon (1886-1951) a fost unul dintre primii occidentali care au cautat sa inteleaga in mod autentic filozofia si traditiile spirituale ale Orientului fiind influentat puternic de gandirea esoterica a traditiilor islamice si hinduse.

In acest volum care exploreaza conceptul de initiere spirituala si caile prin care o persoana poate sa obtina realizarea spirituala, René Guénon adreseaza diferitele tipuri de initiere, oferind cititorului o analiza detaliata a simbolurilor si ritualurilor celor mai importante traditii spirituale din intreaga lume. 

Disponibil in stoc
Initiere si realizare spirituala
45,90 RON 54,00 RON
(-15%)
45,90 RON 54,00 RON
Costurile de livrare nu sunt incluse
Colectia
PHILOSOPHIA PERENNIS
Anul publicarii
2023
Coperta
Brosata
Format
13 x 20 cm.
Numar pagini
256
ISBN
978-630-6550-09-8
Cod Bare EAN
5948417230359

Descriere

Aceasta carte deschide seria lucrarilor postume ale lui René Guénon, fiind alcatuita conform indicatiilor sale. In cateva scrisori din anul 1950, presimtindu-si poate sfarsitul care avea sa vina peste numai un an, isi exprima dorinta ca articolele sale pe tema initierii spirituale, care nu fusesera publicate in nicio carte, sa fie reunite intr-un volum. Continuand ideile expuse in Scurta privire asupra initierii, articolele din aceasta carte se grupeaza in patru categorii.

In prima parte, intalnim noi nuante ale criticii mentalitatii moderne, conform careia orice cunoastere poate si trebuie sa fie popularizata, acest lucru devenind un obstacol in calea intelegerii punctului de vedere initiatic. In partea a doua sunt lamurite conditiile care trebuie intrunite pentru cautarea initierii, precum si aspecte legate de natura acesteia. Tot aici este explicata diferenta dintre „mantuire” si „Eliberare”, fiecare adresandu-se respectiv aspectului individual si supraindividual al fiintei. In partea a treia sunt abordate elemente initiatice despre maestrul spiritual, iar in ultima parte, cea mai importanta, aflam despre treptele realizarii spirituale, despre cum este cu putinta sa atingem realizarea spirituala pornind de la starea corporala si despre conditia existentiala a unui trimis divin: profet, Rasūl, Bodhisattva sau Avatara.

*

„Raporturile sunt aici inversate: o civilizatie traditionala, chiar in scadere, nu poate decat tolera punctul de vedere profan ca un rau inevitabil, straduindu-se sa-i limiteze consecintele cat mai mult posibil; dimpotriva, in civilizatia moderna sacrul nu mai este tolerat si, deoarece nu este posibil sa dispara integral si dintr-odata, in asteptarea realizarii complete a acestui «ideal», ii este redusa pe zi ce trece importanta, cu cea mai mare grija de a-l izola de tot printr-o bariera de netrecut.”

„In aceasta privinta se poate remarca, in primul rand, ca nelinistea celor din epoca moderna nu este altceva decat una dintre formele nevoii de agitatie pe care am denuntat-o adesea, nevoie care, in ordinea mentalului, se traduce prin gustul pentru cercetarea in ea insasi, adica a unei cercetari care, in loc de a-si gasi finalitatea in cunoastere asa cum ar fi normal, se adanceste indefinit si nu conduce realmente la nimic.”

René Guénon

CUPRINS

Prefata      9 
 
I. Impotriva popularizarii        15
II. Metafizica si dialectica        21
III. Maladia angoasei        31
IV. Obiceiul impotriva traditiei        39
V. Despre ratasamentul initiatic        45
VI. Influente spirituale si „egregore”        61
VII. Necesitatea exoterismului traditional        67
VIII. Mantuire si Eliberare        73
IX. Punct de vedere ritual si punct de vedere moral        79
X. Despre „glorificarea muncii”        85
XI. Sacru si profan        91
XII. Despre „convertire”        95
XIII. Ceremonial si estetism        101
XIV. Noi confuzii        109
XV. Despre pretinsul „Orgoliu intelectual”        117
XVI. Contemplarea directa si cea prin reflectare        123
XVII. Doctrina si metoda        129
XVIII. Cele trei cai si formele initiatice        135
XIX. Asceza si ascetism        145
XX. Guru si Upaguru        151
XXI. Adevaratii si falsii invatatori spirituali        155
XXII. Intelepciunea innascuta si cea dobandita         161
XXIII. Activitate initiatica colectiva si „prezenta” spirituala        167
XXIV. Despre rolul unui guru        173
XXV. Despre treptele initiatice        181
XXVI. Impotriva „chietismului”        185
XXVII. Nebunie aparenta si intelepciune ascunsa        193
XXVIII. Masca „populara”        201
XXIX. Unirea extremelor        209
XXX. Spiritul este in corp sau corpul este in spirit?        215
XXXI. Cele doua nopti        223
XXXII. Realizare ascendenta si descendenta 233        233

ANEXA        249


Rene Guenon

René Guénon s-a nascut la 15 noiembrie 1886, in Blois. In 1904 a venit la Paris, inscriindu-se la Colegiul Rollin, ca student la matematica. In 1908, Guenon frecventa deja „scolile" ocultiste ale epocii. Initiat in Francmasonerie, in Ordinul Martinist, student al Scolii Hermetice a lui Papus, el a devenit o figura cunoscuta in miscarea ezoterica de atunci; in 1909 ajunge membru al Bisericii Gnostice, cu numele Palingenius.

Perioada 1908-1912 este foarte enigmatica. Superiores Incogniti il investesc pe René Guénon cu functia de restaurator al Traditiei primordiale in Occident, mai precis cu rolul de transmitator si talmacitor al adevarurilor absolute, in vederea modificarii mentalitatii occidentale. Intre 1909 si 1912, realizarea metafizica (cel putin teoretica) a lui Guénon era un fapt implinit, dovada fiind articolele scrise de el atunci, articole care prevestesc cartile de mai tarziu. Intrucat initierea sa era una „universala", Guénon a „particularizat-o", ajungand initiat in hinduism, daoism si masonerie; iar in 1911-1912 s-a atasat de traditia islamica, luand numele „slujitorul Unicului", Abdel Wahed Yahia. 

 Desi opera sa ca sambure spiritual, dar si ca expunere discursiva era deja constituita, abia dupa zece ani Guénon a inceput sa-si publice cartile. Primul Razboi Mondial l-a impiedicat sa se manifeste mai repede, si doar in 1921 ii apare prima carte, despre traditia hindusa. In deceniul urmator, el si-a publicat toate scrierile fundamentale, si tot acum devine „inima" si „intelectul" revistei Études Traditionnelles.

 In 1930 paraseste definitiv Franta, stabilindu-se pentru tot restul vietii la Cairo. Desi „sihastrit" in Egipt, Guénon a continuat sa exercite o influenta peremptorie asupra Occidentului. Articolele lunare ce apareau in Études Traditionnelles, corespondenta de o vastitate uluitoare si cartile scrise in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial au completat opera sa. 

 Desi a declarat raspicat ca nu accepta discipoli, René Guénon a influentat pe multi prin opera sa. Cel mai valoros colaborator al sau a fost Ananda Coomaraswamy; scrierile acestuia sunt, dupa ale lui Guénon , cele mai puternice si mai sincere din domeniu traditional, cele care pot fi luate ca referinta fara nicio ezitare. Dar cea mai mare speranta (din punct de vedere initiatic) Guénon si-a pus-o in Frithjof Schuon, care, convertit la islam, a instituit o „cale initiatica" pentru Europa. Acestei cai i s-au atasat romanii Mihai Valsan si Vasile Lovinescu. Printre alti „invatacei" mai cunoscuti ii vom mentiona pe Titus Burckhardt si pe Martin Lings. Mihai Valsan a devenit, dupa moartea lui Guénon, redactor-sef al revistei Études Traditionnelles si a inceput publicarea operei postume a acestuia.

 Dupa o suferinta fizica intensa, René Guénon paraseste lumea aceasta la 7 ianuarie 1951.

Mircea A. Tamas

Ce spun alti cititori

Ai citit cartea?
Posteaza recenzia

Detalii

SKU
00PH035
Anul aparitiei
2023
Tip coperta
Brosata
Format
13 x 20 cm.
SKU editii anterioare
00PH002
ISBN editii anterioare
978-973-111-080-6
Limba
Romana
Nr. pagini
256
ISBN
978-630-6550-09-8
Cod bara editii anterioare
5948417230021
Traducator
Teodoru Ghiondea

Articole