Tripura Rahasya
Taina Zeitei Supreme
Tripura Rahasya (Taina Zeitei supreme) - o carte foarte pretuita de Sri Ramana Maharshi si din care el cita adesea - este unul din marile tratate clasice ale spiritualitatii hinduse in care este expusa filosofia advaita. Tripura este numita Brahma in Vede - Visnu de catre visnuiti -...


1-3 zile lucratoare

1-3 zile lucratoare

Stoc limitat







Frecvent citita impreuna cu:
Descriere
Tripura Rahasya (Taina Zeitei supreme), o carte foarte pretuita de Sri Ramana Maharshi si din care el cita adesea, este unul din marile tratate clasice ale spiritualitatii hinduse in care este expusa filosofia advaita. Tripura "este numita Brahma in Vede, Visnu de catre visnuiti, Siva de catre sivaiti, Sakti de catre saktasi. Cu adevarat nu exista nimic in afara Ei. . . Constiinta Unica - Sri Tripura - strafulgera sub forma diverselor fenomene ale universului".
Tripura Rahasya este socotita o carte sacra, intrucat se considera ca pastreaza in paginile ei o invatatura capabila sa ofere Eliberarea; nu trebuie sa uitam ca in India orice cautare metafizica implica intotdeauna un tel soteriologic.
"Tu esti intr-adevar potrivit sa atingi telul deoarece te-ai intors acum catre calea cea dreapta a investigatiei.
Aceasta este datorita gratiei divine, care te aseaza pe calea dreapta a investigatiei. Cine poate dobandi ceva vrednic, fara gratia divina?
Lucrarea folositoare a gratiei divine este terminata atunci cand intoarcerea spre interior a mintii cuiva sporeste in tarie zi de zi.
Ceea ce ai spus pana acum este foarte adevarat; ai inteles corect natura constiintei, dar nu ai realizat-o. O cunoastere a insusirii unui lucru fara experienta efectiva a lucrului insusi este la fel de nefolositoare ca si necunoasterea.
Adevarata experienta a Sinelui este absenta constiintei pana si a lui "Eu sunt". Poate lumea sa mai dainuie dupa o astfel de absenta a constiintei?"
CUPRINS
CUVANT INAINTE
INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I 13
CAPITOLUL II 19
Atitudinea necesara fata de fapta condamnata si investigatia recomandata 19
CAPITOLUL III 27
Cauza antecedenta pentru invatarea Scripturii. Asocierea cu cel intelept trebuie sa preceada investigatia (vicara) 27
CAPITOLUL IV 32
Dezgustul pentru placerile lumesti este inspirat astfel incat sa poata fi generata detasarea 32
CAPITOLUL V 39
Despre servitute si eliberare 39
CAPITOLUL VI 49
Despre meritele credintei pentru dobandirea telului si despre caracterul daunator al polemicii aride 49
CAPITOLUL VII 55
Cum telul este realizat abia dupa descoperirea lui Dumnezeu prin credinta, efort si logica recunoscuta si devotiunea fata de El 55
CAPITOLUL VIII 63
Cheie la parabola din Capitolul V 63
CAPITOLUL IX 66
Cum a realizat Hemacuda Sinele dupa ce si a analizat propria minte si s a cufundat in interior 66
CAPITOLUL X 75
CAPITOLUL XI 80
Cum cosmosul nu este altceva decat inteligenta 80
Capitolul XII 89
Aparitia realitatii universului depinde de taria vointei creatiei 89
Capitolul XIII 95
Cum starea de veghe si starea de vis au naturi asemanatoare, iar obiectele sunt imagini mentale 95
Capitolul XIV 102
Cum universul este simpla iluzie, cum se obtine acea vointa puternica care il poate crea si Adevarul Suprem 102
Capitolul XV 110
Despre ceea ce este necesar spre a fi cunoscut si despre ceea ce nu este necesar a fi cunoscut despre natura Sinelui 110
Capitolul XVI 118
Despre constiinta, controlul mintii si starea de somn 118
Capitolul XVII 128
Despre inutilitatea starii de samādhi trecator si Calea Intelepciunii 128
Capitolul XVIII 138
Capitolul XIX 153
Capitolul XX 166
Cantul Cunoasterii (Vidya Gita) 166
Capitolul XXI 178
Despre realizarea intelepciunii, natura acesteia si stiinta scrierilor sacre 178
Capitolul XXII 187
Concluzie 187
Anexe 197